czwartek, 2 maja 2013

skorkowy plaszczyk



1maj mówi się, że to jeden z najważniejszych dni w religijnym zyciu Celtow w roku. Świętowali początek czasu letniego, kiedy ziemia budzi sie  do życia. Nawet Germani rzekomo obchodzili takie święta wiosny. Świętowali go przy ognisku i  wypytywali  mądre kobiety, (Hagazussen,Walpurgie), które rzekomo siedziały  w świętych gajach na progu między człowiekiem a światem duchów, o przyszłośc. Później z chrystianizacja, ta Celtycka tradycje uznano za pogańskie obrzedy i zakazano. Hagazussen nazywane zostaly  czarownicami i przypisano im  kult diabła Później zostały one spalone na stosie.
Taniec maja to nowoczesna forma starego zwyczaju, na początku maja (1 maja) w Noc Walpurgii powitanie (kwiecień 30) z tańcem i śpiewem i pićiem  punchu.
Oprócz czystych imprez tanecznych, czasami również na zlecenie organizuje sie imprezy utrzymane w podobnym nastroju jak na Halloween i wykonuje sie  "Taniec czarownic", skoki przez ognisko.


tak bylo kiedys taniec czarownic
 a tak jest dzisiaj tance hulanki swawola




.




















W zwiazku z noca 30.04 na 1 maja  panuje rowniez zwyczaj, ze chlopcy tej nocy stawiaja brzozki (symbol plodnosci) ozdobione kokardkami, tasmami, tam gdzie mieszka jakas mloda niezamezna dziewczyna.
takie jak te:






no coz co kraj to obyczaj.

Dzisiaj chcialabym wam pokazac moje pierwsze i chyba ostatnie dzielo ze skory, jest taki online shop gdzie mozna zamowic jakikolwiek kolor skory ,ja poniewaz bardzo lubie zielony wybralam  wlasnie ten kolor. Plaszczyk jest uszyty na podstawie tego samego wykroju co plaszczyk fioletowy a pod plaszczykiem ukrywa sie piekna jedwabna bluzoko t-shirt, juz ja kocham. Szycie skory pomimo dobrej maszyny i specjalnej stopki, nie bylo latwe i nie odwazylam sie na zrobienie dziurek, mial byc bez zapiecia, ale na wszelki wypadek przyszylam takie cosik do wiazania, w razie czego.

 


 a to co jest tu pod plaszczykiem pokaze w nastepnym poscie












 



















 Musze wam zdradzic, a wlasciwie pozalic, ze nie dosc ze cierpie na chroniczny bol kregoslupa to od wczoraj mam jeszcze polpasiec. Jak to sie mowi klopoty chodza parami Niektore zdjecia pokazuja moja niewyrazna mine.
Buziaczki i dziekuje za odwiedziny

33 komentarze:

  1. Płaszczyk ciekawy. Który kolor jest zbliżony do oryginału - na pierwszym zdjęciu czy drugim.Bluzeczka bardzo twarzowa. Pozdrawiam i zdrowiej szybciutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pierwszym,serdecznie dziekuje za odwiedziny i zyczenia zdrowia

      Usuń
  2. Bardzo ładny płaszczyk, elegancki. Podziwiam Cię, że uszyłaś ze skóry, to bardzo trudne. Pozdrawiam i zdrówka życzę:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Szycie skóry to już wyższa szkoła jazdy. Podziwiam i zazdroszczę. Świetny kolor płaszcza. Dużo zdrówka życzę!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wlasciwie skore szyje majac odpowiedni sprzet lekko, w dzisiejszych czasach skora mozna kupic mieciutka jak maslo, a kolor wyszedl niezbyt w realu jest piekny a nazywal szmaradgowy ,pozdrawiam

      Usuń
  4. Szycie ze skóry wydaje mi się bardzo trudne. Podziwiam. Płaszczyk ma ładny krój i kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jest trudne, majac odpowiedni sprzet i miekka skore...pozdrawiam

      Usuń
  5. Szycie skóry to nie na moje siły. Wyglądasz na zdjęciach świetnie, życzę zdrowia kochana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Płaszczyk super, życzę zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Me gustan las fotos y tus looks son muy bonitos! Un beso.
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  8. Podobają mi się te tradycje,każde święto powinno być okazją aby ludzie się cieszyli:)))płaszczyk piękny i kolor fantastyczny i jeszcze takie śliczne buty:)))wyglądasz super:)))to bardzo przykre że chorujesz:(( dużo zdrowia życzę i serdecznie pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Uszyć coś ze skóry to sztuka, świetny płaszczy w pięknym kolorze, już jestem ciekawa tego co pod spodem. Ja miałam półpaśca na plecach na wysokości biustonosza, pojawiły się krostki i bolało ale myślałam, że to może uczulenie bo miałam nowy biustonosz, jednak to był półpasiec i brałam zastrzyki bo ponoc, za późni się zgłosiłam do lekarza, zdrówka Ci życzę /a bolało mnie jeszcze dłuuugo/...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. boli boli, ja juz nie mialam pecherzykow, lekarstwa musze brac co 4 godziny w nocy tez,
      ale dzisiaj jest juz lepiej pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Takie tradycje to według mnie cudowna sprawa.
    Płaszczyk ma super kolor.
    No i zdrowia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnie jest, a w sobote mamy Ren w ogniu tzn ognie sztuczne, piekne widowisko ale ja w tym roku nie bede uczsetniczyc,pozdrawiam

      Usuń
  11. Izabel..witaj milo..jak swietnie ze zagladnelam..Kapitalny plaszcz ze skory..swietne ciuchy,,dobrze ze Cie odkrylam,zaraz Cie dodam do ulubionych..a wogole to czy moglabys zdradzic , gdzie kupujesz skory tez chcialabym sobie plaszcz uszyc..,,plissss..duzo szyje sama , umiem, dalabym tez rade .Ide poogladac inne Twoje wpisy .Pozdrawiam milo z Wiednia.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napewno dasz rade , a firma nazywa sie Fauck
      http://www.fauck.de/de/produkte
      nie jest tanio, ale warto, Ciesze sie ze mnie odwiedzilas i zapraszam znowu.
      pozdrawiam serdecznie z Bonn

      Usuń
  12. Płaszcz wygląda super, efekt godny wysiłku,fason ponad czasowy a kolor dodaje oryginalności♥

    OdpowiedzUsuń
  13. płaszczyk świetny!a takie kolory ostatnio obsesyjnie kolekcjonuję w moich zapasach materiałowych:) życzę zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  14. Płaszcz bardzo mi się podoba, lubię i kolor i wzór. Czy Twój mąż jest ginekologiem?-))) Powrotu do zdrowia życzę Izuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w realu musialabys zobaczyc jest naprawde efektowny,a skad to pytanie sie wzielo o meza???

      Usuń
    2. Zauważyłam na jednym zdjęciu w głębi fotel ginekologiczny, stąd pytanie, ha,ha.

      Usuń
  15. Płaszczyk ze skóry bardzo ładny. Do szycia skóry najlepszy jest SINGER ale moja TOYOTA też sobie radzi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładny elegancki płaszczyk.:) Dobrze, że jest w kolorze pięknej zieleni, a nie czarny (jak się teraz wszyscy wokoło mnie noszą :/ ).

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny płaszczyk, kolor też bardzo mi się podoba! Podziwiam bo szycie skóry zazwyczaj wymaga specjalnej maszyny. W bluzeczce ze spodniami też świetnie Wyglądasz,bluzeczka ma piękny wzór i kolor :) Iza wracaj do zdrowia! półpasiec to okropne choróbsko. Gorąco pozdrawiam! Weekend pogodowo zupełnie nie udany ;( grillowanie w deszczu, totalne dupo-plaszczenie :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj:)
    W pierwszej kolejności zdrówka życzeę;)
    Płaszczyk i bluzka bardzo m sie podobają,dodatki również piekne!!
    Tradycje naprawdę ciekawe.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny płaszcz! w ogóle bardzo ładne rzeczy szyjesz :)
    A i oczywiście dużo zdrówka życzę!

    OdpowiedzUsuń